내 운명 그것이 알고 싶다.

영어 이야기

[스크랩] 영어 수업시 활용 문장 표현들

일산백송 2016. 3. 29. 10:43

Starting Today's Lesson (오늘 수업 시작하기)

 

Are you ready to study(start)?
자, 오늘 공부 시작할까요?
It's time to study(start) today's lesson now.
자, 오늘 공부를 시작할 시간이에요.
Quiet please.
조용히 해 주세요.
Why don't you be quiet(stop talking)?
조용히 하세요, 떠들지 말아요.
Okay, let me get started now.
공부를 시작할게요.

 

Opening the books (책 펴기)

Open your books, page 2.
2 페이지를 펴 주세요.
Okay, look at the second page.
자, 2 페이지를 보세요.
Let's start from the top of the second page.
2페이지 처음부터 시작하겠어요.
Today we are going to do the role play.
오늘은 역할 놀이를 하겠어요.
Now turn to page 3.
자, 3 페이지를 펴세요.
Okay, you don't understand it, let's turn back to page 1 for a moment.
이해가 잘 가지 않으면, 1 페이지로 잠시 돌아가 보도록 하죠.

 

Checking the Point of the Page(페이지의 위치 확인)
Let's look at the first line(paragraph) of the second page.
(두 번째 페이지의 첫째 줄(단락)을 보세요.)
Let's look at the second word in line three.
(세 번째 줄의 두 번째 단어를 보세요.)
Let's look at the second picture at the bottom(top).
(맨 아래(위)에서부터 두 번째 있는 그림을 보세요.)

Role Play (역할놀이)
Let's role paly.
(역할놀이를 하겠어요.)
Role play with your partner.
(짝꿍과 역할놀이를 해 보세요.)
Inho, you're a teacher.
(인호, 너가 선생님이 되는 거에요.)
Let's act this dialogue out.
(이 대화를 연기해 봐요.)
Who would like to act in this scene for class?
(누가 이 장면을 친구들 앞에서 연기할 수 있을까?)
Who wants to take the role of the policeman?
(누가 경찰관 역할을 하고 싶어요?)
Let's give a big hand to our role players.
(역할을 맡은 친구들에게 큰 박수를 보내 주세요.)


Speaking Practice and Instruction (말하기 훈련)

Now Listen and repeat. (자, 듣고 따라 하세요.)
Repeat after me. (내 말을 듣고 따라 하세요.)
All together after the tape. (테이프를 듣고 모두 다 같이 해요.)
What do you think of it? (어떻게 생각해요?)
Please say again. (다시 한 번 말해 주세요.)
Do you have any questions? (질문 있나요?)
If you can do it, raise your hands. (할 수 있으면 손을 드세요.)
Please explain it to us. (우리에게 설명해주세요.)
Please show and tell us. (자, 우리에게 보여 주고 말해 주세요.)
Say again. Say more. (다시 따라 하세요. 더 따라 하세요.)
Speak in English. (영어로 말하세요.)
Talk to me. (내게 말하세요.)
Talk some more. (좀 더 말하세요.)

 

Reading book

Read after me. (내가 읽은 다음 따라 읽으세요.)
I'll read the text to you first. (내가 먼저 문장을 읽어 줄 거에요.)
Read the text to yourself. (여러분 스스로 문장을 읽어 보세요.)
Tell me what it means in Korean. (무슨 뜻인지 한국말로 말해 보세요.)
What does it mean? (무슨 뜻일까요?)

 

Writing Learning (쓰기 학습)

Write this alphabet (word, sentence) down in your notebook (blackboard).
이 알파벳 (단어, 문장)을 공책 (칠판)에 써 보세요.
Please make a note of this somewhere (in your notebook or books).
(공책이나 책) 어딘가에 이 내용을 써 놓으세요.
Look at me (the blackboard).
나 (칠판을)를 보세요.
Please copy what I write down here.
내가 쓰는 것을 받아 적으세요.

 

칭찬하기

That's correct. (맞았어요.)
You have done well. (잘했어요.)
That's a good effort. (노력 많이 했어요.)
Good try, but not quite right. (잘했는데, 맞지는 않았어요.)
Don't give up. (포기하지 마세요.)
Try to guess. (생각해 보세요.)
Take time. (시간을 가지세요.)

 

Reviewing and Closing Remarks (복습과 수업 종료)

Let's review today's lesson.
(오늘 배운 것을 복습하자.)
I want you to remember today's study.
(오늘 공부한 것을 기억해 주세요.)
Let's have a short review of our lesson.
(배운 것을 간단히 정리해 보겠어요.)


 

출처 : 아이나무
글쓴이 : 아이나무 원글보기
메모 :